Онлайн-журнал про новобудови Києва та області

ru
В Києві планують будівництво канатної дороги

12.01.2021

3м2 Редактор

Цьогоріч в Києві планують почати будівництво канатної дороги. Чи зможе «канатка» стати новим видом громадського транспорт? Довжина усього маршруту канатної дороги може сягати п’ять кілометрів, він складатиметься з восьми станцій і з’єднає центр Києва не лише з Трухановим островом, але і з Гідропарком, Лівобережною та Русанівкою, пише НВ.

Насамперед збираються будувати кілометр канатної дороги з трьома станціями: Арка дружби народів, Поштова площа і Труханів острів. Довжина усього маршруту може сягати п’ять кілометрів. Він складатиметься з восьми станцій і з’єднає центр Києва не лише з Трухановим островом, але і з Гідропарком, Лівобережною та Русанівкою.

Будівництво перших трьох станцій оцінюють приблизно у 520 мільйонів гривень. Автор проєкту Андрій Миргородський розповів, що інвестора вже знайшли.

З одного боку, місто потребує розвитку міського транспорту. Система перевантажена й це гальмує мобільність киян, мешканцям потрібні швидші та зручніші шляхи. З іншого боку, канатна дорога для Києва — це трошки сумнівний захід, хоча ідея об’єднати всі київські острови канатними дорогами абсолютно не нова, вона з’явилася, мабуть, ще у 1960-х роках. Зокрема, її можна було бачити на проєктах будівництва Палацу піонерів, який мали пов’язати з островами Гідропарк та Труханів, розповідає експерт з урбаністики Віталій Селин.

З іншого боку, розглядаючи цей проєкт сьогодні, ми побачимо, що він може значно погіршити загальний краєвид на київські схили. Зараз не зрозуміло, де будуть стояти ці височезні 50-60-метрові опори, які триматимуть металеві канати, на яких будуть пересуватися вагончики. З іншого боку, не факт, що ця канатна дорога зможе стати видом міського транспорту.

Пропускна здатність канатної дороги — 2400 пасажирів на годину. Це майже вдвічі менше, ніж кількість пасажирів, яку може перевезти один маршрут автобуса, чи навіть фунікулер. Крім того, незрозуміло, що буде з інвестиціями. У проєкт планують інвестувати понад 500 мільйонів гривень. Як інвестор буде повертати ці кошти?

Якщо йдеться про те, що канатна дорога має бути міським транспортом, то відповідно проїзд має лишатися на рівні міського транспорту — близько восьми, десяти, ну п’ятнадцяти гривень.

Але з огляду на подібні аналоги в сусідніх країнах, можна побачити, що зазвичай проїзд на канатній дорозі коштує 50 і більше в перерахунку в гривні. Чому так само має коштувати в нас? Бо зазвичай канатна дорога будується з іноземних комплектуючих і її вартість, на відміну від інших споруд, буде для інвестора плюс-мінус однаковою, як у Києві, так і десь у Європі чи Америці. Відповідно, якщо проїзд коштуватиме 50 і більше гривень, то вона буде, швидше, атракціоном, який краще працюватиме у вихідні дні, а гірше — у будні.

Серед найближчих аналогів — канатна дорога приблизно того ж масштабу на Воробйових горах в у Москві. Її відкрили два роки тому. Вартість проїзду на ній у будні — приблизно 50 гривень, у вихідні — десь 200 гривень. Чи буде готовий киянин або київський турист платити подібні кошти для того, щоби використовувати канатку як вид транспорту? Чи це буде винятково атракціон для туристів, які приїхали до Києва або вийшли у вихідний день погуляти?

Зараз між правим і лівим берегами — велика прірва, тому варто будувати мости. Це дорожче, але надалі вимагатиме менше коштів на підтримання, крім того, це доступно для велосипедистів та людей із самокатами чи іншим електротранспортом. Не виключено, що Києву можна було б запустити й канатні дороги. Проте підхід до їхньої реалізації має бути більше акуратним.

Статьи по теме
Новини
В Києві продовжать ремонтувати будинки за бюджетні кошти за принципом співфінансування

Постійна комісія Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку на  засіданні 22 січні підтримала ініціативу місцевої громади про проведення капітальних ремонтів…

22 / 01 / 2021

Новини
У забудовника ЖК «Софія Київська» виникли складнощі. Що відомо на сьогодні

За словами голови сільради Олеся Кудрика, забудовник ЖК «Софія Київська» не виконав зобов’язань і сьогодні винен близько 3 млн грн, пише…

22 / 01 / 2021

Новини
Держстат підрахував, як змінилися ціни на квартири в 2020 році

У минулому році в Україні ціни на вторинному ринку житла зросли на 9,8%, на первинному ринку – 6,9%. Про це…

22 / 01 / 2021

Новини
У Києві почали надходити платіжки-«аномалії» за опалення. Як їх уникнути?

Після отримання платіжок за опалення в грудні в соцмережах з’явилось кілька прикладів платіжок з аномально високими нарахуваннями. Люди обурювалися цифрами у 10–17 тисяч грн. Як повідомили…

22 / 01 / 2021