Онлайн-журнал про новобудови Києва та області

ru
Як відстоювати належну якість надання комунальних послуг

20.10.2020

3м2 Редактор

Міністерство юстиції на своїй сторінці у Facebook розповіло, як діяти, якщо порушуються ваші права як споживачів житлово-комунальних послуг. Якщо споживач справно сплачує за послуги ЖКГ, він може захищати свої порушені права доступними правовими методами. Одним із механізмів захисту прав споживачів є акт-претензія. Тож, якщо ваші права порушують, то варто насамперед документувати порушення і виставляти претензію за неякісно надані послуги.

Алгоритм дій для відстоювання належної якості надання комунальних послуг:

1. Вивчення договору між споживачем і надавачем комунальних послуг

У цьому документі значаться параметри, критерії, алгоритми дій, терміни реагування на аварійні ситуації та сплати за послуги — усе, що регулює відносини двох сторін.

2. Повідомлення про порушення надавачу послуг ЖКГ

Якщо трапилась аварійна ситуація з порушенням ваших прав — зафіксуйте обставини, до яких призвело ненадання або неякісне надання комунальних послуг (якщо це затоплення, псування майна — фотографуйте пошкоджену техніку, меблі, стіни тощо).

Далі варто письмово звернутись до надавача послуг і повідомити про порушення, а також наполягати на складенні акта-претензії. До листа можна додати докази: фото, відео, свідчення свідків. У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

3. Перевірка якості послуг та складання акта-претензії

Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії споживача.

За результатами перевірки складається акт-претензія у 2-х примірниках. Якщо споживач і представник надавача послуг не дійшли згоди у питаннях підтвердження порушень, то акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною.

4. Звернення до вищих контролюючих органів

При незадовільній відповіді або її відсутності слід звертатись до вищого керівництва або контролюючих органів. Захист прав споживачів належить до повноважень Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів (Держпродспоживслужба).

Після отримання відповіді від підприємства — надавача послуг та його контролюючого органу і за умови неусунення недоліків слід звертатись до суду для оскарження дій або бездіяльності відповідних органів, які не надають послуги, передбачені договором, або надають їх не в повному обсязі (неналежної якості).

5. Звернення до суду

У випадку отримання офіційної відмови у задоволенні вимог щодо перерахунку ви маєте право оскаржити таке рішення в судовому порядку. Основою доказової бази у справі слугуватимуть договір про надання відповідних послуг, квитанції про сплату за послуги, належним чином складений акт-претензія, фото- та відеоматеріали пошкодженого майна, покази свідків.

Теги:

Статьи по теме
Новини
ЖК Києва з парками та скверами поруч

3m2 зібрав ЖК, де можна буде прогулюватися парками або скверами прямо на території новобудови або в зелених зонах, розташованих в…

27 / 11 / 2020

Новини
У Деснянському районі розпочато будівництво ЖК Q-smart, частину квартир в якому отримають постраждалі інвестори «Еліта-Центр»

Новини компаній Edelburg Development повідомляє про запуск нового проєкту комфорт-класу на вул. Оноре де Бальзака у Деснянському районі Києва —…

26 / 11 / 2020

Новини
У ЖК O2 Residence закінчили благоустрій першої черги набережної

Новини компаній У O2 Residence виконано всі роботи з благоустрою першої черги набережної. Завершено будівництво фундаменту променаду, для мощення якого…

26 / 11 / 2020

Новини
Українцям заборонили встановлювати індивідуальне опалення одноосібно

Верховний суд заборонив українцям одноосібно відключати квартири від централізованого опалення і переходити на індивідуальне. Про це повідомляє Finance.ua. Верховний суд України у складі…

26 / 11 / 2020