71,6% потенційних покупців житла в новобудовах вважають ціну найголовнішим критерієм власного вибору. В той же час 64,8% покупців перш за все звертають на розташування житлового комплексу та його близькість до метро, понад 54% цікавляться іміджем компанії-забудовника, а 34,1% — об’єктами інфраструктури, створюваної на території ЖК.
Про це повідомила Вікторія Берещак, головна експертка інформаційно-аналітичного порталу 3m2, презентуючи результати опитування потенційних покупців з метою виявлення їхніх найголовніших потреб та орієнтирів при виборі квартири на первинному ринку нерухомості. В опитуванні взяло участь понад 2500 потенційних покупців житла первинному ринку нерухомості Києва та передмістя.
Так 75% опитаних пошук житла починають з ретельного вивчення пропозицій в інтернеті.
«Покупець житла пішов в онлайн. Звичайно, що угоди в мережі ще не укладаються, але „продукт“, в даному випадку квартиру, він готовий обирати там. Саме тому ринок потребує діджиталізації: застосування технології VR, чат-ботіві т. ін. Це сьогодення, яке має бути активно використано забудовниками, щоб не втратити свого покупця», — вважає експертка.
Окрім цього, за даними дослідження, 39,8% потенційних покупців вважають, що для остаточного вибору квартири достатньо мати щонайменше 3 варіанти, а для 33% — вичерпна кількість варіантів для вибору житла дорівнює 5.
«Інвестор детально вивчає об’єкт, обирає серед трьох і більше потенційно цікавих конкуруючих концепцій ЖК. Він приїжджає сам на об’єкт, вивчає дозвільну документацію, звертається за порадою до юриста. Тобто самосвідомість покупця вийшла на новий якісний рівень», — зазначила Вікторія Берещак.
Разом з тим, 54,5% учасників опитування зазначили, що на ринку не достатньо достовірної інформації про вартість квартир, 46,6% потребують «фактів» про той чи інших проект (наприклад, хід будівництва, актуальної вартості «квадрату», актуальних умов розтермінування, акцій, останнього і реального генплану, візуалізацій тощо), 47,7% опитаних потребують думок фахівців про той чи інший ЖК, а для 46,3% важливим є думки потенційних сусідів по ЖК.
Вікторія Берещак звернула увагу на те, що сайт будь-якого ЖК має містити відповіді на актуальні питання.
«Інвестору потрібна актуальна і достовірна вартість, інформація про інфраструктуру, дозвільну документацію тощо», — сказала вона.
Щодо механізмів придбання квартири, то 38,6% учасників дослідження готові придбати житло за 100% сплати, а 29,5% — за допомогою розтермінування до введення об’єкту в експлуатацію.
«Досі найпоширенішим механізмом для покупців є внесення всієї суми покупки, або ж участь у нетривалому розтермінуванні (в середньому 2–3 роки). Це свідчить про те, що покупці намагаються втілити свої потреби, підлаштовуючись під реалії ринку», — підсумувала Вікторія Берещак.