Традиційно прийнято виділяти чотири основні класи житла: економ, комфорт, бізнес і еліт-клас. У більшості європейських держав аналогічні критерії визначають самі учасники ринку, закріплюючи їх у відповідних рішеннях своїх професійних об’єднань. В Україні остаточне узгодження таких критеріїв основними гравцями ринку нерухомості так і не відбулося. Рейтингове агентство Євро-Рейтинг, взявши за основу дані напрацювання, створило власну Методику розрахунку рейтингу комфортності житлових комплексів. Ми вже писали про нерухомість економ-класу відповідно до цієї методики.
Житлова нерухомість комфорт-класу, як і економ-класу, відноситься до так званого сегменту масового житла. Однак, тут вже повинні бути присутніми елементи, що відрізняють такі квартири від категорії «економ», це:
- висота стель (не нижче 2,7–2,85 м (в економ-класі цілком нормальним можуть бути стелі 2,5–2,6 м),
- кількість квартир на поверсі (8–10),
- охорона (пункт контролю входу на територію),
- наявність підземного паркінгу (0,2–0,5 паркомісць на квартиру).
Додаткових вимог по опаленню зазвичай не пред’являють. Таким чином, дотримання наведених вище критеріїв є важливою умовою позиціонування житла в комфорт-класі. Їх перевищення — додатковою опцією для покупців. Чого не вистачає в новобудовах, які позиціонуються в комфорт-класі?
Як бачимо, найкраще в новобудовах комфорт-класу виконується вимога щодо висоти стель — лише 1% невідповідності. Явною проблемою є кількість паркомісць у підземних паркінгах — 92% новобудов не може запропонувати навіть 0,25 паркувального місця своїм покупцям. У третини житлових комплексів підземний паркінг взагалі відсутній.
Що стосується кількості квартир на поверх і пункти контролю входу на територію, тут ситуація трохи краща. Однак — тільки на тлі забезпеченості паркуванням. Втім, і в даній категорії нерухомості інвестор має право розраховувати на деякі додаткові вигоди. Про це — наступна діаграма.
Встановлення автономного (індивідуального) опалення в новобудовах масового житла — взагалі не проблема: майже 40% житлових комплексів пропонують таку опцію. Що стосується інших параметрів, можемо виділити хіба що наявність закритої території (закритий периметр, що не обов’язково в комфорт-класі) майже на кожному четвертому об’єкті. Знайти більш високі стелі або місткий підземний паркінг — завдання для покупця непросте.