Онлайн-журнал про новобудови Києва та області

ru

ЖК «Бережанський»: через що затримка

05.05.2021

Артем Сіренко

Житлові комплекси на завершальних стадіях будівництва багатьом здаються більш надійною інвестицією, аніж на етапі котловану. Будинки вже збудовано, залишилося «зовсім трошки» — владнати справи з комунікаціями, оформити відповідні документи, і це вже не будмайданчик, а нерухомість інвесторів. Однак все більшає випадків, коли якраз вже під кінець, навіть коли частину будинків вже введено в експлуатацію, починаються проблеми й затримки. Саме такою є історія ЖК «Бережанський» на півдні Мінського масиву, у нюансах якої розбирався 3m2.

ЖК «Бережанский»
Рендер ЖК «Бережанский»

Місцезнаходження: між Пріоркою та Мінським масивом

Будмайданчик ЖК «Бережанський» розташовано на однойменній вулиці під номером 15, та якщо точніше – між вулицями Автозаводською, Бережанською та Миколи Гулака (остання сполучає перші дві). Будівництво здійснюється на колишній частині території автопідприємства, і власне невелика промзона між вулицями Автозаводською та Бережанською розділяє житлові масиви Пріорка (або ж Вишгородський) та Мінський масив.

Таке розташування на межі виглядає досить привабливим, адже дозволяє майбутнім мешканцями ЖК «Бережанський» користуватися інфраструктурою обох житлових масивів. Забудова Мінського масиву здійснюється дуже інтенсивно, тут чимало нових висотних житлових комплексів, що створює значне навантаження на соціальну інфраструктуру, але водночас стимулює розвиток торговельних комплексів. Натомість на Пріорці, забудованій ще за радянських часів, шкіл і садочків набагато більше, новобудов тут на порядок менше, та й неподалік зелені зони — Кристерова Гірка та парки біля площі Шевченка.

Найближчими сусідами ЖК «Бережанський» є власне автопідприємство АТП-13057 та Третій авторемонтний завод, вже за автопідприємством розташовано туберкульозний диспансер. По інший бік вулиць Автозаводської та Бережанської — житлова забудова, а на Бережанській ще й протяжний сквер вздовж вулиці, тож ділянка забудови цілком інтегрована у житловий простір міста.

Сполучення громадським транспортом можна назвати прийнятним. Поруч — трамвайна лінія по вулиці Автозаводській, якою за пів години чи трохи більше можна дістатися Подолу (а також Пуща-Водиці та станції метро «Оболонь»). Через триста метрів дворами — вулиця Полярна з багатьма маршрутами до Оболоні, де вже є метро. Власне, до станцій «Героїв Дніпра» або «Мінська» — по 3,3 км, що цілком можна здолати й на велосипеді чи електросамокаті (було б де залишити безпечно).

Автомобілісти можуть обирати маршрути через Куренівку чи через Оболонь, однак на обох напрямках у години пік трапляються затори. Досить широка вулиця Полярна зокрема потерпає через відсутність шляхопроводу через вулицю Богатирську, однак цей напрямок має дещо розвантажити нова ділянка Окружної дороги на півночі Мінського масиву, яку вже кілька років будують, але врешті скоро мають завершити.

Що будують: будинки, технології, планування

Генеральний план забудови ЖК «Бережанський», який позиціонується у комфорт-класі, передбачає 7 будинків двох типів висотності (9 та 23-25 поверхів) із загальною кількістю квартир у 1500, закритою територією з дитячими та спортивними майданчиками, паркінгом на 250 машиномісць та гостьовою парковкою на 150 машиномісць, а також стилобатом з боку вулиці Миколи Гулака, де розташовуватимуться комерційні приміщення.

Технологія будівництва звична — монолітно-каркасна (висота стель 2,7 м), зі стінами з цегли (як зовнішні, так і міжквартирні та міжкімнатні перегородки) та утепленням мінеральною ватою, комунікації централізовані, окрім опалення — передбачалася власна котельня. Балкони та лоджії передбачено засклити однокамерними склопакетами; з особливостей — вікна у квартирах виконані «під стелю». Передаються інвесторам квартири з чорновим облаштуванням: стяжка, внутрішня система опалення, металеві вхідні двері, лічильники (розміщені у спільних коридорах).

У висотних будинках першої черги на кожному поверсі розташовано до 10 квартир. Спільні кільцеві коридори розташовано у центрах веж, де розташовано також по три ліфти. Площі помешкань відповідають комфорт-класу — 1-кімнатні від 38 кв. м, 2-кімнатні — 59-67 кв. м. У наступних чергах комплексу також передбачено 3-, 4- та 5-кімнатні квартири площею 74-91, 128 та 134-158 кв. м відповідно.

Планування досить стандартні — прямокутні приміщення, класичні окремі кухні, невеликі простори для шаф у коридорах (гардеробних немає), лоджії влаштовано з виходом з кухонь, у двокімнатних та більших квартирах — роздільні санвузли. Втім, зважаючи на монолітно-каркасну конструкцію, є можливості для перепланувань. З мінусів — у деяких двокімнатних плануваннях надто довгі S-подібні коридори, що забирають чимало простору.

Документи: земля, суди та учасники проєкту

Історія земельної ділянки під забудову ЖК «Бережанський» починається з рішення Київради від 29.11.2005 № 541/3002 «Про передачу земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю «АТП-13057-7» для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу на вул. Бережанській, 15 в Оболонському районі м. Києва», за яким передбачалося передати товариству з обмеженою відповідальністю «АТП-13057-7», за умови виконання пункту 4 цього рішення, в короткострокову оренду на 5 років земельну ділянку площею 2,39 га для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу на вул. Бережанській, 15 в Оболонському районі м. Києва у зв’язку з переходом права власності на споруду. Договір оренди було укладено у 2006 році, власне, тоді тут було влаштовано невеликий ринок автозапчастин.

Наступне рішення — вже про поновлення оренди. Рішенням Київради від 06.07.2017 № 690/2852 «Про зміну виду використання земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю «АТП-13057-7» для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального комплексу на вул. Бережанській, 15 в Оболонському районі м. Києва та внесення змін до договору оренди земельної ділянки» було вже передбачено зміну виду використання земельної ділянки площею 2,3916 га (кадастровий номер 8000000000:78:018:0010) для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального комплексу.

Наразі згідно з публічною кадастрової карти цільове призначення земельної ділянки — 03.07 «для будівництва та обслуговування будівель торгівлі для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального комплексу». Договір оренди було укладено до кінця червня 2020 року — і досі не поновлено, земля — у комунальній власності міста.

Спорудження ЖК «Бережанський» відбувається на підставі дозволу на будівництво за категорією СС3, що відповідає складності комплексу. Був судовий процес проти ДАБІ (актуальна судова справа №640/18558/19), щодо припису про зупинення будівництва ще у 2018 році, який завершився у касаційному суді на користь забудовника. Наразі два будинки першої черги введені в експлуатацію – ще наприкінці 2019 року (IV 163193612204), після кількох відмов від ДАБІ. Що й не дивно — на момент подачі документів були відсутні ліфти, виникли проблеми з підключенням до водоканалу.

Замовником будівництва виступає ТзОВ «АТ-13057-7», що є однією з багатьох компаній зі схожими назвами (з різними останніми цифрами), зареєстрованих за адресою автопідприємства на членів однієї сім’ї Дубинко.

Девелопером проєкту виступає бренд «Галжитлобуд», що включає кілька львівських компаній. Так, генеральним підрядником будівництва виступало ПП «ВІР-ЗАХІДБУД», також у проєкті бере участь ТзОВ «Будбілдінг». «Галжитлобуд» є досить відомим забудовником у Львові, де ним збудовано близько десятка житлових комплексів, у Києві девелопер, окрім ЖК «Бережанський», споруджує ЖК «Дніпровська мрія» та ЖК «Багговутівський», про який вже писав 3m2.

Наприкінці 2020 року будівництво призупинилося — внаслідок суперечок між замовником та девелопером. Розпочалися судові процеси, втім до початку квітня ініціативній групі інвесторів вдалося забезпечити досягнення компромісу між сторонами конфлікту. На початку квітня інвестори комплексу отримали повідомлення, що генерального підрядника змінено. Однак публічно результати домовленостей поки невідомі, офіс продажів на будмайданчику зачинено ще з початку року. Втім, станом на квітень 2021 року на будмайданчику виконуються роботи з благоустрою території.

Коли заселення: інвестування, договір, умови придбання

Інвестування у ЖК «Бережанський» оформлюється через договір попередньої купівлі-продажу. При 100% оплаті передбачалися знижки, розстрочка — з першим внеском не менше 30%, з прив’язкою до курсу долара США. Окремо сплачуються послуги нотаріуса, внески до пенсійного фонду та державне мито.

Будівництво ЖК «Бережанський» розпочалося у III кварталі 2017 року, тоді здачу першої черги передбачали на кінець 2018 року. З часом, з початком будівництва другої черги, строки змінили на II квартал 2019 року для першої черги й II квартал 2020 року для другої черги. І хоча першу чергу ввели в експлуатацію наприкінці 2019 року за документами, фактично ж комунікації були підключені за тимчасовою схемою, напруги електрики часто не вистачало для роботи ліфтів.

Найбільшою ж проблемою є відсутність опалення — котельня комплексу мала б розміщуватися у будинку №4-7, який ще не почали будувати. Таким чином, ті сім’ї, які все ж заселилися у введені в експлуатацію перші два будинки, зимували без опалення. Електропідстанція, що мала б живити комплекс електрикою, також поки не збудована.

ЖК «Бережанський» також свого часу «потрапив у новини» через пожежу, що виглядала як займання утеплювача. Насправді ж горіли матеріали стилобату — комерційної прибудови між будинками, самі житлові новобудови майже не постраждали й збитки були мінімальні.

Наразі залишаються питання по комунікаціях зданих в експлуатацію висотних будинків №1 та №2, орієнтовні строки завершення висотного будинку №3 та 9-поверхівки №9 — II квартал 2021, будинку №8 — III квартал 2021, коли буде завершена 9-поверхівка №10 — поки не уточнюється. По згаданому ЖК «Багговутівський» у забудовника вже 2 роки затримки відносно задекларованих планів здачі в експлуатацію, і перспективи його завершення поки невідомі.

Майбутнє ЖК «Бережанський» багато в чому залежатиме від домовленостей, які досягли чи досягнуть ТзОВ «АТ-13057-7» та «Галжитлобуд». Для завершення комплексу залишилося збудувати 4-секційний будинок №4-7 на розі вулиць Автозаводська та Миколи Гулака, це ще не розпочалося і коштів інвесторів не залучалося. Не менш важливим є врегулювання питання права на використання земельної ділянки — без цього не вдасться розпочати будівництво останнього будинку.

Інвестування в нерухомість у великих житлових комплексах, де вже є здані й заселені будинки, на перший погляд, виглядає досить надійним. Принаймні, можна вже дослідити досвід …

Дарницький район Києва продовжує лишатися одним з найпопулярніших для будівництва нових висотних житлових комплексів — за рахунок наявності метрополітену і певного уособлення як …

Статьи по теме
Будконтроль
ЖК ATRIA CITY. TEREMKY: квартали та «кільцеві» планування на Одеській трасі

Українські забудовники та архітектори раз по раз шукають рецепт певного «ідеального ЖК», який би відповідав і прагненням інвесторів та майбутніх…

01 / 02 / 2022

Будконтроль
ЖК SkyCity у Борисполі: висотки замість садиб у центрі

Бориспіль важко назвати лідером серед передмість з житлового будівництва. Хоча з кожним роком нових житлових комплексів тут все більше, але…

11 / 01 / 2022

Будконтроль
ЖК Svitlo Park: первісток житлових Видубичів

Київ з кожним роком стає все більш «житловим» містом: у багатьох районах, які донедавна вважалися суто промисловими або ж де…

06 / 12 / 2021

Будконтроль
ЖК Навігатор-2: південний Мінський масив зростає шаленими темпами

Ревіталізація промислової зони між Оболонню та Пріоркою триває — фактично, Мінський масив «розповзається» на південь, перетворюючись на новий потужний житловий…

02 / 11 / 2021