Онлайн-журнал про новобудови Києва та області

ru
ЖК Oasis на Рибальському: житлові вежі біля Подільського мосту

20.01.2021

Артем Сіренко

Забудова занедбаної промзони Рибальського острова широко відома завдяки великому ЖК «Рибальський», який будується з 2017 року і потроху обживається. Тож не дивно, що неподалік розпочалися й інші девелоперські проєкти — на півночі біля проспекту Бандери вже завершується каркас ЖК «Док-32», а впритул до Подільського мосту розпочалося будівництво ЖК Оasis. І хоча він найближче до Подолу, це все ж Рибальський острів — з усіма нюансами.

Місцезнаходження: хмарочос на перехресті магістралей

Будівництво ЖК Oasis здійснюється за адресою вулиця Електриків, 28, що відповідає адресі колишнього заводу «Ремдизель», який зносили під будівництво Подільського мосту на Рибальському острові. Будмайданчик і розташовано просто впритул до нього з боку Подолу, тобто на «перехресті» вулиці Набережно-Рибальської та двохярусного мосту через Дніпро, де по верхньому ярусу передбачено рух автотранспорту 6 смугами, а по нижньому — славнозвісне «метро на Троєщину».

Власне, таке розташування впритул до магістралей і викликає найбільше питань. Перспективи метро досить примарні і шум від руху потягів (або ж швидкісних трамваїв/легкого метро, які значно тихіші) турбуватиме мешканців нижніх поверхів, десь до 4-6, ну, і відповідний вид з вікна на рейки. А ось шум від магістралі, тим більше розташованої на висоті «дістанеться всім», чиї вікна виходитимуть, відповідно до термінології забудовника, «на Оболонь». Втім, вже зараз чимало шуму завдає рух по вулиці Набережно-Рибальській — тут частенько «ганяють» зі значним перевищенням швидкості.

Втім, своєрідним захистом від шуму у ЖК Oasis буде відсутність балконів, які й не доречні при такій висотності. Завдяки цьому вежі ЖК Oasis (а другою чергою передбачаються секції і з іншого боку Подільського мосту) більше нагадуватимуть офісні, наче з колись відомої, але вже призабутої концепції ділового містечка «Київ-Сіті» на Рибальському. Всі ці негаразди можуть компенсуватися чудовими видами, однак слід враховувати подальшу забудову Рибальского загалом і ЖК Oasis зокрема, в бік Оболоні.

Виїхати з дому буде досить зручно — відразу на Набережно-Рибальську, заїхати ж можна лише з вулиці Електриків або розвернувшись на її перехресті з набережною. Втім, вже зараз Набережно-Рибальська у ранкові години пік часто «стоїть», тож розумною альтернативою авто, принаймні аби дістатись Подолу, може стати піша прогулянка або ж велосипед чи якийсь колісний електрогаджет — відстань до Набережно-Хрещатицької всього 800 метрів. Наразі єдиним громадським транспортом на Рибальському острові є автобус №53, що об’їжджає всю Гавань, — на Поділ пішки швидше.

Щодо інфраструктури для майбутніх мешканців, то наразі говорити майже нічого. Сьогодні на Рибальському реально «живим» є лише фітнес-центр «5 елемент», розташований впритул до ЖК «Рибальський», де потроху обживається місцева інфраструктура. Північніше біля Оболоні добудовується величезний ТРЦ «Блокбастер», однак туди дістатися можна лише на авто, а там вже зовсім інший район з розвиненою інфраструктурою.

Наразі ж Рибальський перш за все — це занедбаний промрайон із майже не працюючим суднобудівним заводом «Кузня на Рибальському», біля якого розташовано близько двох десятків гуртожитків (п’ятиповерхівок і ще післявоєнних бараків). Тут немає шкіл та дитячих садочків, немає навіть мережевих магазинів типу «АТБ», лише локальний гастроном-«наливайка». А ось найближчий «сусід» ЖК Oasis з боку Подолу напрочуд тихий — Головне управління розвідки з глухими парканами.

Про благоустрій також не може бути і мови — будівництво Подільського мосту перетворило навколишню територію на величезний будмайданчик. Як наслідок — практично відсутній доступ до єдиної тут зеленої зони — парку Моряків на березі Гавані; хіба пробиратися між руїнами, оминаючи зграї бродячих собак. Втім, за кілька років ситуація має змінитися.

Великі зміни: сьогодення і майбутнє інфраструктури Рибальського

Наразі анонсований термін завершення будівництва — кінець 2023 року, тож інфраструктуру і варто оцінювати саме «з прицілом» на 2024-2025 роки. До того часу на Рибальському острові має статися чимало змін, що можуть перетворити його на найбільш сучасний район біля центру міста, престижний і зручний для проживання, роботи та відпочинку.

Найперше — це звісно добудова Подільського мосту (перша черга планувалася у 2020 році), аби навколо вже був не будмайданчик, а відновлений благоустрій, можна було знову вийти до затишного парку Моряків біля води. Завершення будівництва та заселення ЖК «Рибальський» (анонсувалося на 2020 рік) забезпечить розвиток локальної інфраструктури — як торговельної, так і освітньої. В комплексі передбачено сучасну школу (наразі ж в одному з будинків передбачено вбудований центр розвитку дитини).

Революцією для Рибальського має стати «метро на Троєщину», яке обіцяють киянам вже кілька десятиліть. На Рибальському на естакаді мосту вже збудовано в конструкціях платформу станції з робочою назвою «Суднобудівна», що розташована всього в кількох десятках (!!!) метрів від будмайданчика ЖК Oasis. Одна зупинка – і зелений Труханів острів, куди, втім, можна буде дійти пішки, спуски передбачені.

Ще більш революційна, хоч і призабута концепція розвитку доступу до води — скоротити вдвічі ширину Набережно-Рибальської вулиці, запустивши трафік в бік центру через вулицю Електриків, натомість розвинувши пішохідну набережну. Свого часу в рамках ЖК «Рибальський» навіть планувалися внутрішні водні канали — і певні роботи вже наче почалися.

При розробці ДПТ передбачалося забудувати весь Рибальський острів кварталами «в стилі» Рибальського, втім, наразі є і інші концепції, наприклад, ЖК Lipki Island в гавані з висотками і бульварами. Разом з іншими проєктами виходить такий собі «Київський Дубай» — з вежами, надземним метро, парками біля води…

Однак чи справдяться всі райдужні плани — велике питання. Подільський міст будують вже майже 20 років, першу чергу напевно запустять, але весь потік машин з Лівого берега рушить на Набережно-Рибальську. Добудова мосту через Гавань, для якого вже стоять опори, поки досить примарна — та й «прориватимуться» автомобілісти в самий центр саме повз ЖК Oasis. Як Будівництво «метро на Троєщину», яке неможливе без продовження мосту через Гавань, також під питанням — надто великі кошти і складний і неоднозначний проєкт.

Ще більше питань і сумнівів щодо розселення гуртожитків. Фактично будинками давно ніхто не опікується, мешканці лишилися «сам на сам» зі своїми проблемами. Хто може — виїжджає звідси, однак чимало змушені жити на Рибальському далі. Не секрет, що переважно це незаможні, а то й неблагополучні сім’ї, і без великої програми по переселенню або оновленню соціального житла і соціальній інтеграції Рибальський острів ризикує стати дуже соціально складним районом з гетто закритих територій і небезпечними вулицями.

Що будується: будинки, планування та технології

ЖК Oasis передбачає дві черги будівництва по обидва боки від Подільського мосту. Перша черга, що будується ближче до Подолу, складатиметься з двох 32-поверхових секцій, де передбачено 377 квартир та 146 машиномісць у паркінгу. Вже у другій черзі (де зараз офіс продажів) передбачається, окрім житлових приміщень, торговельний комплекс і додатковий паркінг — це має вирішити проблему дефіциту місць в першій черзі, однак строків початку її будівництва не називають.

Технологія будівництва типова для таких будинків — монолітний каркас, цегляні стіни та утеплення мінеральною ватою. Особливістю будинку є велика «глибина» квартир — тобто відстань від вікна до найвіддаленішої від нього стіни. Це зумовлено архітектурою будинку та великою шириною поверху — що більш звично для офісних, а не житлових приміщень. В поєднанні зі звичною для комфорт-класу висотою стель у 2,7 метра панорамні вікна будуть доречними — хоч «рятують» не завжди, планування дуже відрізнятимуться інсоляцією.

У розподілі житлових приміщень застосовано концепцію кухонь-віталень, тобто фактично є зона кухні без вікна. Втім, влаштувати кухню перед панорамним вікном і не вийде — тому навіть у класичних прямокутних плануваннях підключення комунікацій передбачено у дальній частині приміщення. Є досить дивні планування у внутрішньому куті вежі, наприклад, при площі у 55,9 кв. м ширина єдиного вікна на всю квартиру трохи більше 2 метрів, у кухонній зоні не обійтися без штучного світла і вдень. З іншого боку, квартири «на поворотах» фасаду можуть виявитися надзвичайно світлими.

Квартири розміщуватимуться з 3-го поверху, перші два — торговельні та офісні приміщення. Планування квартир досить різноманітні і чимало з них — не прямокутної форми, відповідно до архітектури будинку. Однокімнатні квартири пропонуються у метражах 39-59 кв. м (6 типів), двокімнатні — 65-96 кв. м. (16 типів), трикімнатні — 118-137  кв. м (8 типів). Є планування з гардеробами та санвузлами, зблокованими з однією зі спален, двома повноцінними гардеробними кімнатами. У плануваннях з гострими кутами передбачається влаштування невеликої кімнати-лоджії, хоча це досить умовно. Одне з планувань ми розбирали в рубриці Планування.

Всі комунікації централізовані, газопостачання помешкань відсутнє.

Учасники проєкту: земля, документи і дозволи

Земельні ділянки ТОВ «Інтерстрой Груп» отримало в оренду на 10 років наприкінці 2016 року: рішенням Київради від 20 грудня 2016 року № 690/1694 — площею 0,6697 га (кадастровий номер 8000000000:85:319:0046), площею 0,2868 га (кадастровий номер 8000000000:85:319:0047) та площею 4,1256 га (кадастровий номер 8000000000:85:319:0054), цільове призначення — «для будівництва, експлуатації та обслуговування житлових будинків з паркінгом та вбудовано-прибудованими адміністративними приміщеннями і закладами громадського харчування».

Фізично ділянки «розрізано» землевідводом під Подільський міст, хоча територію під його естакадою не передбачається використовувати для транспортних потреб — напевно, там має бути благоустрій. Ділянка у 0,6697 га, де зараз будується перша черга, з боку Набережно-Рибальської вулиці, ділянка у 0,2868 га — фактично з виходом на вулицю Електриків, відрізана від інших основною естакадою і з естакадою спуску з мосту на Набережно-Рибальську. А найбільша ділянка у 4,1256 га — всередині спуску з мосту, тут зараз офіс продажів і недоруйновані корпуси заводу «Ремдизель». Його «відселяли» в рамках будівництва Подільського мосту, але «мимохідь» на колись промислових землях з’явився житловий комплекс.

Детальний план території Рибальського острова був затверджений у 2016 році, розроблявся свого часу зі «стартом» ЖК «Рибальський», пройшов суди — і у 2018 році його законність була підтверджена Верховним судом України. Згідно ДПТ, тут передбачено будівництво житлового будинку, однак висотою 27 поверхів з 217 квартирами, тобто з перевищенням розрахунків, в тому числі щодо соціальної інфраструктури (якої, втім зараз на Рибальському немає зовсім).

ТОВ «Інтерстрой Груп», яке отримало землю під ЖК Oasis, виступає і замовником будівництва, серед засновників якої — компанія Baneberry Group Limited, бенефіціаром якої своєю чергою є відомий олігарх Павло Фукс. Загалом зацікавленість забудовою Рибальського острова сягає ще середини 2000-х, коли передбачалося будівництво ділового району «Київ-Сіті», його ж пов’язують з заводом «Ремдизель». Своєю чергою, до березня 2017 року єдиним засновником ТОВ «Інтерстрой груп» був Даніїл Прівалов.

У ЗМІ компанію згадують у зв’язку з судовим процесом проти муніципального КП «Дирекція будівництва дорожньо-транспортних споруд м. Києва», яка є замовником будівництва Подільського мосту. Отримавши від міста в оренду землю наприкінці 2016 року, ТОВ «Інтерстрой Груп» подала позов до Господарського суду Києва (справа №752/2153/20) щодо відшкодування 80,6 млн грн за нібито пошкоджене при будівництві майно (де-факто на ділянці нагадаємо знаходився завод «Ремдизель»).

Справа пройшла перші дві інстанції, у 2017 році Верховний суд повернув справу на новий розгляду, у 2018 році Господарський суд Києва знову став на бік ТОВ «Інтерстрой Груп», комунальники спочатку не подали належним чином апеляції, історією цікавилася поліція — і вже у 2020-му Північний апеляційний суд все ж скасував рішення про стягнення коштів.

Дозвіл на будівництво отримано в ДАБІ у грудні 2018 року, № ІУ 113183622808, відповідного класу наслідків СС3. Девелопер проєкту — бренд bUd development, відомий комплексами «Славутич» та «Славутич-2», «Повітрофлотський квартал», «Наш будинок», «Вікторі V», Time, «Французький квартал-2». І хоча у дотриманні заявлених строків здачі трапляються затримки, і на рік, і на більше, загалом комплекси будуються і частину з них вже завершено і заселено.

Умови інвестування: договір та розстрочка

Інвестування у ЖК Oasis здійснюється шляхом укладання нотаріального попереднього договору купівлі-продажу квартири з ПАТ «Закритий не диверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Лінтер», в інтересах і за рахунок якого діє ТОВ «Компанія з управління активами «Будкепітал», обидві зареєстровані за однією адресою у сусідніх офісах.

Вартість квартири залежить від кількох чинників — виду (найдорожчі до центру та Дніпра, що логічно — поблизу нічого побудувати вже неможливо), поверховості (звично, чим вище, тим дорожче — і далі від шуму шосе), планування (квадратний метр у менших квартирах дорожчій) та способу оплати. Так, при повній оплаті передбачена знижка 10%, при розстрочці й першому внеску понад 50% — знижка 5%. Мінімальний перший внесок — 30% вартості, залишок прив’язується до курсу долара, але не менше ніж в день укладання договору.

Статьи по теме
Новини
Від власника «Дача на Юнкерова» вимагають привести об’єкт культурної спадщини до належного стану

Київська міська прокуратура в судовому порядку вимагає привести об’єкт культурної спадщини – «Дача на Юнкерова» (Пуща-Водиця), розташований по вул. Миколи…

05 / 03 / 2021

Новини
Рада продовжила кінцеві терміни установки лічильників газу для населення

Законом встановлено, що контроль за забезпеченням встановлення лічильників газу виконує Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та…

05 / 03 / 2021

Акції
Найкраща пропозиція березня: квартира А136 Highlight Tower за спеціальною ціною

Новини компаній Початок весни – найкращий час запланувати подію, яка кардинально змінить ваше життя. І головною такою подією стане придбання…

05 / 03 / 2021

Новини
Хід будівництва Saga Development

Новини компаній Що нового відбулося на будівельних майданчиках SAGA Development і партнерів? Розповідаємо про проекти. KANDINSKY Odessa Residence У KANDINSKY…

05 / 03 / 2021